torsdag 14 mars 2013

Det här är jag

Hej jag heter Denise Ståhl & det här är min skolblogg. Jag bor i en liten håla som heter Hjo och jag pluggar Estet media i Skövde. Anledningen till att jag skriver det här är för att jag måste, jag gillar inte att andra människor kan ta del av mitt liv. Om det är någon som är nyfiken på mig och vill lära känna mig så är det inte så jävla svårt att ta tummen ur röven. Och bara tanken på att vem som helst kan sitta och stalka mig på nätet är skrämmande. Det finns dock mycket som skrämmer mig. Inte vanliga saker som spindlar och höjder. Men jag är rädd för att falla. Inte falla från en byggnad och krossa skallen mot asfalten, men att falla från den plats jag står på idag. För jag har kämpat för att komma hit, och ärligt talat så har jag inte ork nog att börja om. Meningen med det här inlägget är att jag ska berätta för er vem jag är,  problemet är att jag inte är helt säker.   Men när kan man säga att man är helt säker? För hela tiden utvecklar man nya egenskaper och människor runtomkring oss kommer också alltid att påverka. Jag tror inte man kan veta vem man är förens man är riktigt riktigt gammal. Men för tillfället skulle jag beskriva mig själv med tre färger. Svart, vit och lila. För mig är vit allting, och svart är ingenting. För vissa dar är jag allt och andra dar är jag inget. Lila är min favorit färg. Det är när svart och vit blandar sig. Det är när allting och ingenting bildar någonting. Och det något är jag. Den jag vill vara, den jag tror jag är och den jag strävar efter att vara.

   





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar