tisdag 19 mars 2013

Något som gör mig ledsen

Vänner kommer och går. Så har det alltid varit, och så kommer det alltid att vara. Ändå blir jag ledsen. Även fast man har tappat kontakten, och kanske har till och med jag slutat att höra av mig. Ändå känner jag mig sviken. Och när jag ser dig, du som brukade vara min bästa vän, med någon annan så kan jag inte göra mer än att känna mig utbytt. Ibland vet jag inte om jag skall bli glad eller ledsen, skratta eller gråta. Eller till och med bli arg. Men varför skulle jag bli arg? Jo för när jag ser dig så blir jag hela tiden påmind om att det inte längre är du och jag mot världen. Och när du gör allt som vi brukade göra fast med någon annan, då känns det som att du inte ens kommer ihåg mig. Men som tur är finns det två personer i mitt liv som jag vet att jag aldrig kommer behöva leva utan. Cajja & Viktor.

Cajja är min bästa vän, och har alltid varit. Vi kände varandra innan vi fick tuttar, innan alla köpte Iphone och innan livet blev så trassligt. Vi blev bästa vänner redan i 1:an och vi håller ihop än idag. Och det är för att vi är riktiga vänner. Som finns för varandra oavsett vad det gäller. Hon är den jag gör och kommer att göra crazy stuff with.

Viktor är min pojkvän. Sedan 17-08-11 har vi hållit ihop genom vått och torrt. Det är med dig som jag har bråkat, älskat, busat och haft långa samtal om allt mellan himmel och jord. Med dig kan jag må bra, och det är med dig jag vill ligga på sängen och vänta på bättre tider när livet är svårt. För det finns ingen annan som jag har älskat på samma nivå som du. Jag kan se en framtid ihop med dig. Jag vill vara den som ligger på högra sidan av din dubbelsäng, jag vill vara den som sitter mittemot dig vid frukost bordet och jag vill vara den som föder dina barn.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar