tisdag 19 mars 2013

Silhouette de ligno

Jag gillar att tänka på mig själv som ett träd. Ett träd som ständigt växer men som alltid har kvar sina rötter. Och löven symboliserar alla vänner. Vänner som kommer och går. För det är ju faktiskt så. Människor man känt redan som barn växer också upp och väljer att gå sin egen väg. Släpper taget och flyger med vinden. Men minnena kommer för alltid att finnas där. Dom ristas in i trädstammen likt vackra mönster. Och inga träd är identiska. Och precis som träd påverkas vi av våran miljö och omgivning. Du kan få dina grenar avslitna men då finns det alltid plats för något nytt att växa fram. Jag skall bli till ett stort träd. Jag ska låta mina grenar växa och jag skall till och med sätta nya träd till världen. Mina barn. Dom kommer alltid att vara en del av mig och dom skall hjälpa till att göra världen bättre. Precis som förhoppningsvis era små frön kommer att göra. Så med det här vill jag bara säga, att trädet är livets symbol. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar