söndag 17 mars 2013

Meningen med livet ?

Meningen med livet, ingen har det exakta svaret. Och jag har en teori varför. För det finns fler en ett rätt svar, det finns ett för varje person som har sin egen åsikt. Och min åsikt är egoism. För varför ska man försöka vara alla till lags om det ändå inte får dig att må bra? Och i slut ändan är det ingen som kommer ihåg alla uppoffringar du gjort. Den enda uppgift man har i livet och som man har haft redan från start är att ta hand om sig själv. Det är därför vi äter, dricker, sover och andas. För att över leva, så varför inte låta det bli anledningen till allt man gör. Överlevnad. Och i grunden tror jag att alla är egoister. För till och med när du vill vara snäll och göra något för någon annan så är det för att du själv tjänar något på de. För när du gör någon snällt för någon annan så mår du bra, och det är det du tjänar och det är därför du gör de. Och nu känner jag att det här blir mer invecklat än väntat, men det är fan inte lätt att förklara för andra vad man tänker. Det låter ju så mycket bättre i ens huvud. Men jag hoppas att ni förstår på ett ungefär i alla fall. Och från och med nu skall jag bara göra sånt som jag själv mår bra av och som får mig att bli glad. Meningen med livet är enligt mig att uppfylla alla sina drömmar och nå alla sina mål. Mitt mål i livet är att inte bli fast i denna äckliga småstad, för den äter mig. Jag vill inte bli en vanlig Svensson Svensson jag vill ut i världen och  uppleva så mycket som bara möjligt. Göra rätt och fel. För vem vill vakna upp gammal och känna att man inte är klar. När ja ligger på min dödsbedd önskar jag att jag har gjort allt jag någonsin velat. Inte förens då är jag redo att ge upp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar