onsdag 27 mars 2013

När jag är 25

Jag vet inte vad jag vill, men jag vet vad jag inte vill.

Jag vill inte bli bortglömd. Jag vill inte vara levande död. Jag vill inte göra samma meningslösa saker dag ut och dag in.

Jag vet inte vart jag vill bo eller hur jag vill försörja mig. Men jag vet en sak. Man lever bara en gång så jag skall leva det fullt ut och köra mitt eget race. Livet är till för att upplevas och det är precis vad jag skall göra. Jag skall upptäcka mig själv och världen. Och jag vill ge andra en anledning att komma ihåg just mig. Jag vill inte planera hela mitt liv, jag vill ta en dag i taget och leva på magkänsla. Jag skall gå emot strömmen och jag skall överleva.

Jag vill resa. Jag vill tatuera mig. Jag vill festa som om morgondagen inte finns. Jag vill ha sex med en tjej. Jag vill lära mig surfa. Jag vill lära mig dansa poledance. Jag vill campa med vänner. Jag vill lära mig åka rollskridskor. Jag vill färga håret i någon rolig färg. Jag vill ha mer piecingar. Jag vill ha dreads. Jag vill ha pintball krig. Jag vill skaffa barn. Jag vill göra saker jag kommer att ångra och saker jag alltid vill minnas.

Men jag vill bara göra detta äventyr med dig Viktor. För utan dig finns ingen magkänsla och utan dig kan jag inte överleva.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar