tisdag 19 mars 2013

Det här saknar jag

Jag saknar den tiden i mitt liv som bara har sprungit iväg. Den tiden kommer jag aldrig att få tillbaka, och allt bara för att jag likt som alla andra hade bråttom med att växa upp. Precis som nu. Jag försöker att leva i nuet, och ibland går det ganska bra. Men jag kan bara inte låta bli att drömma om framtiden. Den tid då jag är gammal nog att ta eget ansvar fullt ut. Det känns liksom som att tiden kommer att lösa allting, men så är det ju inte. Det är ju fortfarande upp till mig. Och allt som man vill måste man kämpa för, eller förtjäna. Men jag orkar inte kämpa mer, jag är trött. Just nu vill jag bara att livet skall leva sig själv, men det går ju inte? Och ja, jag skrev det som en fråga. För jag vet ju att det går, egentligen. Det är bara det att då blir inte resultatet så bra. Och det klart att jag, precis som alla andra vill ha bra resultat. Livet är jobbigt. Man är aldrig nöjd. När man är liten vill man bara att tiden skall gå så man kan bli äldre någon gång. Men nu, när jag är äldre vet jag inte om jag skall fortsätta att hoppas på framtiden eller om jag skall längta tillbaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar